Fremtiden for social netværk er visuel og mobil

Jeg vil lige rette opmærksomheden mod en interessant artikel på K-forum om hvorfor Instegram er ved at vinde over Facebook, og et tegn på at vores brug af sociale medier igen tager et skridt i en ny retning.

Timme Bisgaard Munk skriver blandt andet 

“Festen er flyttet fordi mediet, modsat Facebook, er kreativt  og eksperimenterende

På Instagram skal man i højere grad end på Facebook være kreativ med valg af motiv, fotogenre og filter. Det er langt mere interessant som både producent og beskuer end den frihed man tilbydes på Facebook. Kravet er nemlig at man selv skal tage sine billeder. Man står derfor som en anden kunstner til ansvar for billedet som et værk. Det sker dog altid i en fri og afslappet atmosfære med plads til genreeksperimenter fordi mediet er flygtigt og præget af en snapshot-amatørisme i slægtskab med polaroidbilledet og fotoautomaten.”
Jeg kan så tilføje at Instegram modsat fx Pinterest er for dem der vil bidrage og producere til det sociale netværk. Med over 7 mil brugere må det være et tegn på at de sociale medier er ved at være så etablerede at den hidtidige 1%, 9%, 90% – regel ikke længere glæder.  Flere og flere får endelig mod på at bidrage aktivt og udfolde sig kreativt på de social medier.
Advertisements

Der er lukket for kommentarer.